I dagens recept har jag inga mått, men en lista på ingredienserna jag använde får ni. Lasagne har jag alltid tyckt om och jag vill gärna att lasagnen är krämig och lös. Så det får gärna vara mycket tomat- och ostsås. Den här gången hade jag överblivna ugnsrostade grönsaker och en ricottaburk som behövde användas, så det fick bli lasagne. 

In today's recipe, I have no measurements, but a list of the ingredients I used. I have always liked lasagna and I prefer a lasagna that is creamy and loose. So therefore I use a lot of tomato sauce and cheese sauce. This time I had leftover roasted vegetables and ricotta that needed to be used, so i made lasagna.


Ricotta Lasagna

ricotta
parmesan, grated
cheddar, grated
salt
peppar
garlic powder

fresh pasta sheets
tomato sauce
oven roasted vegetables

Mix together ricotta, parmesan, cheddar and spices. Put some tomato sauce on the bottom of an oven dish. Make layers of pasta sheets - oven roasted vegetables  - ricotta mixture. Do this procedure a few more times. Top the lasagne with grated cheese. Bake in 200 C degrees for about 30 minutes. 


Ricotta Lasagne

ricotta
parmesan, riven
cheddar, riven
salt
peppar
vitlökspulver

färska pasta-ark
tomatsås
ugnsrostade grönsaker

Blanda ricotta, parmesan, cheddar och kryddor. Täck en ugnsform med tomatsås och lägg på pasta-ark - ugnsrostade grönsaker - ricottablandning. Gör denna procedur några varv. Toppa lasagnen med riven ost. Grädda i 200 C grader i ca 30 minuter.