Jag vet inte när senast jag gjorde makaronilåda, men nu var jag sugen så det fick bli en variant på den. Jag använder grönsaker och sojaprotein i min och för att få den krämig hade jag i sojagrädde. Du kan ta vanlig grädde eller havregrädde om du vill. Makaronilådan blev mycket god och det passar bra att servera lingonsylt och riven morot till. Och knäckebröd, det är ett måste :)

I do not know when last I made macaroni casserole, but I was craving it, so I made a variation of it. I use vegetables and soy protein in mine and to make it creamy I added soy cream. You can use regular cream or oat cream if you want. The macaroni casserole was very good and you should serve it with lingonberry jam and grated carrot. And crispbread, it is a must :) 



Vegan Makaronilåda

200 g makaroner
kokosolja
1 röd lök, hackad
1 vitlöksklyfta, hackad
1 stor morot, riven
15 cm zucchini, riven
2 dl sojakross
2,5 dl grönsaksbuljong
Nude spice sweet & smoky
paprikapulver
salt
svartpeppar
2 dl sojagrädde

Koka makaroner halvfärdig enligt instruktionerna på förpackningen. 
Fräs lök, vitlök, morot och zucchini i en stekpanna i kokosolja i 2 minuter. Lägg till sojakross, grönsaksbuljong och kryddor. Låt sjuda på medelvärme i 5 minuter. 

Lägg makaronerna och grönsaksblandningen i en ugnsform. Häll på grädde och grädda i 175 C graders ugn i 30 minuter.



Vegan Macaroni Casserole

200 g macaroni
coconut oil
1 red onion, chopped
1 clove garlic, chopped
1 large carrot, grated
15 cm zucchini, grated
2 dl textured soy protein
2.5 dl vegetable broth
Nude spice sweet & smoky
paprika
salt
black pepper
2 dl soy cream

Cook the macaroni half done as directed on the package. Fry the onion, garlic, carrot and zucchini in a skillet in coconut oil for 2 minutes. Add soy, vegetable broth and spices. Simmer over medium heat for 5 minutes.

Put the macaroni and vegetable mixture in a baking dish. Pour in the cream and bake at 175 C degrees for 30 minutes.